×

Wyszukaj artykuł

Podaj imię i nazwisko autora

Podaj tytuł szukanej piosenki

Żeglarska piosenki

Utwory wykonawcy:

Czarny bryg

W czarnym morzu czarna burza, W czarnej burzy czarny bryg. Czarne żagle w chmurach nuża, Żywy stąd nie wyjdzie nikt. Ref.: Heja bumbarasa... W czarnym morzu czarna burza, W czarne żagle wicher dmie. Na spienionej morza fali Stu piratów mordę drze. Ref.: Hej...

Czarny kot

Słowa i muzyka: Lucjusz Michał Kowalczyk Na pokładzie okrętu co się zwał "Czarny Kot" Płynęliśmy gdzieś na Wyspy Kanaryjskie. Aby nazwie było zadość, nasz kapitan miał Kota czarnego jak ciemności egipskie. Ref.: Hej, pociągnij linę bracie i wybieraj fał, Pat...

Czarter blues

Słowa i muzyka: Kazimierz Robak Miał to być piękny szkolny żaglowiec I młodzież miała na nim żeglować. Dziś zęby szczerzy tu kapitalizm, Bo PZŻ walutę chce rachować! To czarter blues, To czarter blues, To czarter blues! - I szlus! Żeglarzu żyły z siebie wypr...

Czas

uż widzę morza nowych dni, Już cień rwie przodem w drogę, Już tylko parę drobnych spraw, I już się żegnać mogę. Zostawię balast pustych chwil, Zostawię też nadzieję, I wolny jak północny wiatr Opuszczę starą keję. Pomacham wszystkim, z których nikt Niewarty...

Czas do domu

Nasz Stary przeklinając całą noc na mostku stał I drogi w tych cholernych lodach szukał pośród gwiazd. Wszystkie sople z masztów pospadały, kiedy zrobił zwrot I do domu kurs wyznaczył przez cholerny lód na wprost. Ref.: Czas do domu, czas! Już za kilka dni W...

Czas jesieni

Dzień kolejny minął, pora snu, Mur problemów, smutku rośnie znów, Mija szarych ludzi, domy, szare miasto. Minął dzień, zwykły dzień. Knajp przygasłe światła, dymu nić, Jeszcze jedna setka żeby żyć, Monotonny deszczu szum i ulic mrok. Minął dzień, zwykły dzień...

Czas na morze

Słowa: Andrzej Konieczny Muzyka: Grzegorz Siwek Nad zatoka wstaje świt białe żagle wokół lśnią Ponad nami ptaków śpiew dzisiaj odpływamy stąd Znów miesięcy długich dni będą mijać pośród fal A o domu tylko sny czasem coś przypomną nam Ref.:Znowu czas na morze...

Czas najwyższy opuścić port Darwin

Słowa i muzyka: Andrzej Urbańczyk Kruki czarnych chmur nad czarnym horyzontem, Fale tłuką w burty staccato czarnym, "Już idziemy!" - tajfuny wołają. Czas najwyższy opuścić Darwin. Nocą wiatr wyje w olinowaniu, Przyszłość maże się pędzlem czarnym, Trzeba odpł...

Czego nie wolno zapomnieć

Słowa i muzyka: Andrzej Urbańczyk Jak chyżo płynie po morzu mój jacht, Jak cudnie w żaglach słońce lśni. Któż myślałby w taki piękny czas, Że tam w niedoli Polska tkwi. Za rufą sztormy, rafy, trud, Przed dziobem czysta woda mi. Któż myślałby w taki piękny cz...

Czerwony nos

Ta historia, co wam powiem, jest całkiem prawdziwa, A dotyczy jegomościa, który ze mną pływał. Facet nawet był do rzeczy, lecz miał małą wadę: Nochal taki jak pomidor, chociaż lico blade. Ref.: Wszyscy tak ubolewali, Że go kopnął los, A on po prostu od gorzał...

Cześć panienki

Muzyka: trad. Oto jak trzeba żagle szyć - Żagle szyć, żagle szyć, Aby marynarzem być Na statku "Shenandoah". Ref.: Cześć panienki, Cześć pieszczotki, Cześć ślicznotki, Powiemy wam - good night! Trzeba tak kabestan pchać - Kabestan pchać, kabestan pchać, Aby...

Cztery wiatry

Słowa i muzyka: Waldemar Bocianowski Przynieś nam wietrze z północy Na pokład okruchy lodu, By serca nasze gorące Ostudzić powiewem chłodu. Przynieś nam wietrze z południa Zapach tytoniu i kawy, Gdy usiądziemy w kubryku Wyśpiewać żeglarskie sprawy. Nieznany...

Cztery łapy

Słowa i muzyka: Andrzej Urbańczyk By ocean sam przepłynąć By w odmętach nie zaginąć By nie utonąć w udręce Trzeba mieć aż cztery ręce Deklinacje, i dewiacje, Nawigacje, orientacje, Maszty, wanty, szoty grota, Nie zapomnij karmić kota. Sztagi, flagi i tajfuny...

Czy mi będzie dobrze...

Słowa i muzyka: Lucjusz Michał Kowalczyk Kiedy zobaczyłem żagli śnieżną biel, Wtedy już wiedziałem, jaki jest mój cel. Ref.: Czy mi będzie dobrze, czy mi będzie źle, To na oceanie życie spędzę swe. Nieraz walczyliśmy, nieraz wicher dął, Żagle traciliśmy, ka...

Czy to Nowy York

Słowa i muzyka: Sławomir Klupś Pierwszy dzień stoimy w porcie, szkoda każdej chwili, Nogi rwą się nam do tańca i do słodkiej Lily. Pierwszy, co na banjo grywa, poszedł do niej rano, A wieczorem zamiast forsy miał w kieszeni siano. Ref.: Czy to Nowy York, czy...

Człowieczek

Słowa i muzyka: Lucjusz Michał Kowalczyk Słuchajcie panowie, słuchajcie i panie, Maleńka łódeczka gdzieś na oceanie, Maleńki żagielek, człowieczek malutki I jego malutkie radości, i smutki. Ocean ogromny, potężny i groźny, I wicher, co hula porywisty i mroźn...

Daisy Railley

Słowa: Tomasz Winiarski Muzyka: trad. Ref.: Biedna Daisy Railley wie, kocham tylko ją. Biedna Daisy Railley wie, odpłynąć muszę stąd. Gdy przyśni się przytulny pub, Po nocy wśród sprzedajnych bab, To wtedy wiem, że kocham Daisy Railley. No, bo... (po pierwszy...

Dakronowe żagle

Słowa i muzyka: Lucjusz Michał Kowalczyk Czy pamiętasz stary szkuner trójmasztowy, Co kołysał się na fali niczym ptak? Nie pamiętam, a mój jacht jest plastikowy, Zresztą... nie wiem, czy mi tych staruszków brak. Odpłynęły dawno żagle bawełniane I cedrowych m...

Dalej chłopcy z zapałem...

Słowa i muzyka: Mariusz Bednarczyk Dalej chłopcy z zapałem, Dmijmy już w złoty róg. Zaraz też odpływamy W Grenlandii srogi chłód. Rzućcie cumy na statek, Żegnać się to już czas. Wielorybów dostatek, Tam stada czekają nas. Mrozy, śniegi i zimno, Głód czasem...

Dalej w morze

Słowa i muzyka: Bogdan Kuśka Ref.: Dalej, w morze wyruszamy, Nie szczędź sił, dzisiaj jest nasz dzień. Morze chyba wściekło się, Fala prosto wali w nas, W oczy spogląda rychła śmierć. Stary trzyma w ręku ster, Wiatr na głównej gładzie nas Boże, w opi...