Słodki Całus Od Buby

Utwory wykonawcy:

21, 30, 40

Patrz pan- dziewczyny w bluzkach z krótkim rękawem! Zdziwienie odbiera mu mowę. Znowu niepostrzeżenie Zima zmieniła się w lato. Dwadzieścia jeden, trzydzieści, czterdzieści, Niechby żyli nawet sto lat, Zawsze będą się dziwić, Że płynie, płynie, płynie cza...

Bellonika z miastem

Która to znów piosenka, dla której Joanny... Za oknem pierwszy tramwaj oddzwonił nowy dzień. Która to noc bezsenna, która kartka biała Na wątłym płatku niesie jak ołów ciężką treść. Za oknem wielkiego miasta szum I uciec by się chciało, W ramionach twoich...

Blues Rybaka

Chciałbym być rybakiem, Zgubionym pośród mórz. Gdzie od lądu daleko I od gorzkich wspomnień stu. Rozstanie miłości, Odrzucić słodką sieć. Bez ścian dławiących wokół, W sufit gwiazd zapatrzeć się. Ze światłem w mej duszy I z Tobą w ramionach Chciał...

Całkiem sporo

Tyle lat, Panie, ile to już lat... Ile wspomnień, kaset, książek, ile map... Ile gór, ile dróg, ile miast, Ile portów, parków, dworców, ile plaż... ref.: To, co mam za sobą, to, co jeszcze czeka, To, co zawsze w sercu mam... Jedna, druga, trzecia, czw...

Czas

Czas opada z nas Wielkimi kroplami. Księżyc wielki balon ponad czarnym morzem gwiazd, Opływamy w chmury i opada z naszych skrzydeł czas Wielkimi kroplami. Czas opada z nas Wielkimi kroplami. Rozkładamy skrzydła po kąpieli w nocnym niebie, Przytuleni:...

Czaszki (Przystępuję do Ciecie... - fragm.)

o tobie smugo cienia niech mnie koło połamie o tobie smugo cienia napisałbym wiersz wielko skromny o tym jak płyniesz bez plusku o tym jak jasne czoło pętasz czarno- siną wstążką albo dziurawisz wprost klekocące czaszki o tobie smugo cienia niech mn...

Czekam

Co dzień widzę ciebie jak otwierasz drzwi Na tych samych schodach twój spotykam wzrok Patrzę w wizjer czekam aż odwrócisz się Potem słucham jak twój milknie krok Wiem o której wracasz co na obiad jesz I w co jutro się ubierzesz ja zgadnąć potrafię Słysz...

Czemu ja?

Taka historia, jakich setki zdarza się codziennie Na ulicach naszych miast, Zwykła historia, temat lokalnego radia, gazet, Póki nie dotyczy właśnie nas. I trzecia noc w szpitalu, wreszcie jakiś życia znak I słabym głosem pyta: Czemu właśnie ja? Czemu ja, c...

Dlaczego nie interesują mnie telewizyjne seriale

I dokąd pójdę? Odkąd cię znam każda ulica prosi twego przebaczenia. Moje stare drogi spowija kurz, który zdmuchują czasami wspomnienia. Jestem z tobą związany jak z tamtą piosenką, jak z górami jesienią, z drogą bez końca, i miastem błyszczącym piwem jak...

Dobrze, że jesteś

Kiedy nie masz dokąd pójść I wszystko idzie źle W obcym tłumie jesteś sam Czekasz żeby ktoś wysłuchał cię Dobrze że jesteś Dobre dni nam niesie noc Dobre dni przynosi dobry los Dobrze że jesteś Słowa złe najprostsze są Dobrze o tym wiesz I przez łz...

Im dalej odchodzę

Płynąłem poprzez siedem mórz, Szarpane wiatrem groźne fale, Przez oceanu gorzką sól, Lecz odejść, odejść nie umiałem. Przeszedłem przez najwyższe z gór, Strome przełęcze skute lodem, Bez odpoczynku i bez snu, Lecz odejść, odejść wciąż nie mogłem. Re...

Jeszcze jeden dzień

Jeszcze jeden dzień pośród innych stu Pełen bez znaczenia chwil, niepotrzebnych słów Chciałbym powędrować gdzieś bardzo daleko stąd Żebym mógł zapomnieć Może gdybym więcej, trochę więcej wiary miał, Może bym uwierzył w to, w to że był coś wart. Jeszcze...

Jeszcze jeden wiersz do Ciebie

Niesiona wiatrem po ogrodach Tęsknota wplotła się we włosy, Za ptasich skrzydeł śladem szklanym Ku górom obracamy oczy. Zapragnęliśmy tamtych nocy Pod złotem wyszywanym niebem, O jeden dzień spóźnionych na ostatni bal jesieni Połoniny nas witały pierwsz...

Jeszcze wszystko jest przed nami

Kiedy lato bezlitośnie spija każdą kroplę z kranu, Z ulic sennie spełza asfalt, dymy wiszą nad łąkami, Znajdujemy skrawek cienia pod mokrymi powiekami: Jeszcze nic się nie skończyło, jeszcze wszystko jest przed nami. Kiedy sztorm wypycha szyby w wielkiej...

Kochankowie jak wy i ja (Wielki Błękit)

Różne myśli przychodzą do głowy Gdy nad wodą gęstnieje mrok, O niektórych mi pewnie opowiesz, Innych może wysłucha noc. Kiedy fale się łaszą do piasku Sypiąc z grzbietów iskierki gwiazd, Chcą zapomnieć o całym świecie Kochankowie jak wy i ja. Dopijamy ko...

Kujawy

Spotkałem go wtedy na stacji przesiadek, Gdzie minut czterdzieści i w drogę znów wio, Gdzie pociąg z Brodnicy albo na Włocławek I nie wiesz na pewno, gdzie rzuci cię los. Gdy pociąg kolejnych podróżnych wypluwał, W czeluści tunelu połykał ich mrok, Sied...

Miasto

Ciemną nocą, po schodach uliczek, Po gorących Mostu kamieniach, Pełen piwa łeb niosę w chmurach I gitarę i pustkę w kieszeniach... Żegnam się z Miastem, które stało się moje, Jego wieże, jego drogi- kroki moje. Żegnam się z Miastem, jego Mostem, gdzie wie...

Miasto niesie mnie

Nie pamiętam gdzie mieszkam, miasto niesie mnie. W dali takie sobie chwile rozpływają się. Wczoraj było średnio, dzisiaj nieźle jest. Wieczór nadciąga nieuchronnie. Miasto niesie mnie Miasto niesie mnie Miasto niesie mnie Miasto niesie mnie Proste pr...

Miasto, którego nie znam

Miasto, którego wcale nie znam, Mój ojciec prawie nie pamięta, Pojawia się w mych myślach czasem- Miasto, którego wcale nie znam... Wiersze nie biorą się z powietrza, Miłość tak sobie nie przychodzi... Miasto, którego wcale nie znam, Miasto jak miasto,...

Nad rzeką

Policjanci nad rzeką odbierają siedzącym kanapki Nie są pewni, dlaczego tak siedzą i gdzie czai się zło Tyle lat już wędruję i jakoś nigdy nie mogłem tu trafić Teraz wreszcie trafiłem, by nade mną mógł odbyć się sąd Gdybym choć raz nie był tak pijany Gdy...

Nasza miłość

W niedomkniętym oknie noc Podpatruje twoje sny, W niedomkniętym oknie noc, Siedzę, patrzę jak ty śpisz... Nie wiem, skąd ta ironia, Która nie pozwala mi Nazywać rzeczy wprost, lecz... ref.: Nasza miłość, nasza miłość, nasza miłość Ma to do siebie, że Znika, u...

Nie ma rzeczy niemożliwych

Opowiem ci historię o tym, Jak moglibyśmy być szczęśliwi, Gdybyś jak ja wierzyła mocno, Że nie ma rzeczy niemożliwych, Jeśli zechcemy... Nie ma rzeczy niemożliwych, Jeśli tylko będziesz chciała... Nie ma rzeczy niemożliwych. Opowiem ci historię o tym ,...

Niebieskooki sen

Przed takim deszczem, miła, nie warto się chronić- Zawsze cię znajdzie, zawsze cię w końcu dogoni. Znów bez powodu góry się płaczem zaniosły, O takim deszczu śpiewać będziemy do wiosny. Wieczór nadchodzi mgłą znad potoków, Na góry kładzie się cień... Jak każd...

Niemowa

Nie mówię, Nie otwieram ust, Nie mówię, Nie otwieram ust, Bo już mi niewymownie żal Moich do ciebie słów. Wagony słów! Węglarki słów! Prawdziwe złoto, Diamenty, perły, Bardzo niewiele, Bardzo niewiele Sztucznej biżuterii! Miłości bujnej, cudnej k...

Niepotrzebne słowa

Grubą kreską odkreśliłem Tamtych kilka, przecież całkiem niezłych lat, Przemyślałem swoje sprawy, A z waszych dobrych rad nic sobie nie robię, Nic sobie nie robię. Wciąż nie umiem się pogodzić Ale wrócić pewnie już nie umiałbym. Coś nowego czeka, czuj...

Nowa

I znowu nadzy i ona tuż obok, Spojrzałem na wszystkie tamte noce: Przykryj się choć prześcieradłem- Ja się już chyba nie zmienię... Już dawno było za późno- Zupełnie spokojny poszedłem. Nie zostawaj w raju do jesieni I nie próbuj wracać na wiosnę: Drzewa...

Ogień i dym

Płoną we mnie słowa purpurowym ogniem. Kto poczuje ciepło, W ogień włoży dłonie? Dymy snów srebrzyste kładą się nad polem. Do ognia i ciepła komu wskażą drogę? Ogień i dym Ziemia pod stopami wciąż do drogi płonie Ogień i dym Tysiąc dni zgubionych w...

Ostatnia Wigilia bez Ciebie

Księżyca włos i słońca cierń, Dotyk nocy, dni szum i zgiełk, Na twarzy morza zmarszczki, w twoich oczach łzy I wiatru szept i welon mgły... I śniegu wirowanie, skrzydeł ptaków cień, Potoki z gór, zachodów krew I przerażenie sarny, kiedy reflektorów blas...

Pańska 7/8/2

Nad Gdańskiem słońce zachodzi, Nad Gdańskiem budzi się nuda. I tak tu jest prawie co dzień, No, chyba, że nam się uda... Na nie dopite pół litra i na zabawy szampańskie Mamy dom, mamy dom, mamy dom przy ulicy Pańskiej. Tu nasze stare przyjaźnie, Tu pie...

Piosenka na wskroś optymistyczna

Niewiele tego jest co mogę ci dać: Dziurawy płaszcz i drobnych garść I dni oddzielone snu kreską... Niewiele tego jest co mogę ci dać: Dziurawy płaszcz i drobnych garść I to szczęście, co dawno odeszło... I nie zmienisz już nic, nie zmienisz już nic, już...

Piosenka Turystyczna I

Szliśmy tak już chyba szósty dzień, Przed nami stoi szczyt - cel naszej drogi. Szliśmy tak już chyba szósty dzień, po bokach wysychały siana stogi... Ani świeci słońce, ani pada deszcz, W tym roku góry jakieś takie... Szliśmy tak już chyba szósty dzień,...

Piosenka turystyczna II

Gdy na rajd wyruszaliśmy, wszyscy byli dobrej myśli, Buty mocno zawiązali i plecaki zarzucili. Pomyśleli, jak to fajnie będzie siedzieć przy ognisku, Gdy na las się kładą cienie, a nad głową iskra błyska. Kilometry już za nami, a przed nami zachód słońca,...

Piosenka turystyczna III (Wschód słońca w akademiku)

Świt za oknem budzi ptaki, od butelki wionie nudą, Chyba pójdę się położyć albo zbudzę tamtą rudą... To wygląda na końcówę, wszyscy dawno się pospali, Trzeba będzie coś z tym zrobić, nie ma nawet co zapalić... Jeszcze jeden kieliszek, jeszcze jedna flaszk...

Piosenka turystyczna IV (Ech, te buty rajdowe!)

Jest tyle piosenek o butach rajdowych: że takie wygodne, lub że wcale nie, A ja wam chcę teraz zaśpiewać o moich, Bo jedna zaleta ich wartość stanowi, Dowiedzcie się więc wszyscy, że: Moje buty noszą się czasem dobrze, czasem źle, Lecz powiadam, jako żywo...

Piwo jest na stole

Piwo jest na stole, w głowie gęsty dym. Piwo jest na stole, w głowie gęsty dym. Odkąd jesteś w grobie, ja muszę ciągle pić. Znów Leonard śpiewa swą samotną pieśń. Znów Leonard śpiewa swą samotną pieśń. Gdy nie masz nikogo, wtedy ciężko żyć.

Pociągi

Są pociągio zmierzchu co poniosą cię w noc Są pociągi o zmierzchu jechać nimi to błąd Czasem dość mam wszystkiego, czasem śmieszy mnie coś Są pociągi o zmierzchu jechać nimi to błąd Słuchaj bracie lepiej wysiądź gdzieś po drodze Tutaj nie ma snów dobrych...

Powiedz, że ci nie jest żal („U Maleho Glena”)

Zakochałem się w kelnerce „U Maleho Glena” Byłem pewien, drugiej takiej W całym świecie nie ma Już nad ranem się kochałem W całej Malej Stranie Pierwszy tramwaj cud ogłosił: Nowe z-baru-wstanie A z dachów Pragi wiatr Zdmuchiwał pianę obłoków I strąca...

Powroty (I)

Do góry, w dół i maszyn szum, Dni jednakowych wolny strumień... I pragnień niecierpliwość I zagłuszyć wspomnień już nie umiem... I płynie łódka moich snów Na czarne morza twoich włosów, Cumuje tuż przy tobie, by Twój zapach, twoje ciało poczuć. Dzień jes...

Raz do roku

Zakochajmy się w sobie- Raz do roku, Postawmy świat na głowie- Raz do roku, Bez konsekwencji, bez granic, Bez odpowiedzi na zasadnicze pytania- Raz do roku. Jak dla wędrownych ptaków wyspa na bezkresnym oceanie, Jak dla spragnionego pierwszy wody łyk, Tak...

Równoległe

A jeśli było to możliwe: Na plaży już czekała noc, Pod granatowym baldachimem Z niecierpliwości gęstniał mrok... A jeśli było to możliwe: Nad ranem w śnieżnobiałym łóżku Puentować noc czerwonym winem, Pośród kradzionych pocałunków... Ref.: Jedno wiem, jedno j...

Rozmowa (Jano)

Pytasz się mnie, Jano, czy jeszcze śpiewamy, Czy ciągle jeździmy z pieśnią po kraju... Ja już prawie zapomniałem, Jano, jakie to jest ważne, Żeby się ludzie nawzajem słuchali. ref.: Od Beskidu wiosna idzie, już ją czuć, Chociaż góry otulone w biały puch....

Środa

Wstaję wcześnie rano, nowy witam dzień, Budzik zaraz dostał w łeb bo szczekał jak zły pies, Kawa i papieros i wychodzić czas, Idę poprzez smutne miasto, które też by chciało spać. Nagle ktoś wyciąga ręce, krzyczy: Kopę lat! Co u ciebie, pożycz stówę! Mó...

Słuchając Kellusa

Gdy z mojego domu zechcesz wyjrzeć oknem, Z jednej strony wzgórza, z drugiej masz Zatokę, Z jednej strony wzgórza, z drugiej masz Zatokę, Białą wstęgę Helu gdzieś na horyzoncie. Ponad głową chmury jak nigdzie na świecie, Wiatr od morza słony oddech nocy ni...

Takie życie

Jeżeli chodzi o miłość, to chyba wszystko było, Nawet takie rzeczy, o jakich nam się nie śni. Jeżeli chodzi o życie, to generalnie tak, Choć jeśli dobrze się przyjrzeć chęci brak, chęci brak... Takie życie, taki los, takie to już czasy, Że ciągle jest jak...

Ten jeden raz

Ten jeden raz spróbować chciej, Odpocząć daj znużonym krokom. Te sprawy to nie nasza rzecz- Postójmy może lepiej z boku. Umyka nam i leci z rąk To wszystko, co zatrzymać chcemy, Więc makijaż zrób i chodźmy stąd, Spotkajmy się wieczorem w mieście. A dz...

U Pana Boga za piecem

U Pana Boga za piecem, jak to za piecem, Czas się powoli telepie, Błotnistą drogą, na wozie, deszczowa jesień Chmurę za chmurą wiezie, Okna za szarą zasłoną, a góry w deszczu Wciąż nie przestają kusić, A jutro będzie pogoda, jutro na pewno, Jutro już mo...

W barze „Świat” (Hrabal)

Nie wiem, czy kiedyś wystarczy miodwagi, By opisać noce duszne od lepkich marzeń o niej... Prześcieradła, nie zawsze przypadkiem plamione I tęsknotę, która wysysa oczy spod powiek... I gdy tak piszę, robi się jasno, A tramwaj rzęzi hejnał poranka w głębi u...

Wiem

Pamiętasz lato osiemdziesiąt pięć- Mieliśmy kupić dom w Bieszczadach... Matura- świat przed nami, marzenia, wielkie plany... Wspaniałe czasy, szkoda gadać... Ale wiem i wiem to nie od dziś, Że za tamte dni Nie oddałbym ani jednej z chwil, Które mają przyjś...

Wiosna z gór do morza szła

Wiosna z gór do morza szła Zielenią kryła lasy Nie wiem sam czy kusisz mnie Czy stroisz sobie żarty Wiosna z gór do morza szła Już coraz mniej nieśmiała Powiedziałaś: jeszcze tak Wysoko nie latałam Cały świat na własność brać Zasady mając za nic Deli...

Wróżby

Siedzę w barze na rogu, Popijam mocną kawę, Może na dnie filiżanki Szczęśliwą miłość zobaczę ref.: Wróżę z kolorów tęczy, Pytam liści na wietrze, Czy ta, o której myślę, Kiedyś pokocha mnie wreszcie. Zza ciemnych okularów Z trudnością patrzę na życie:...

Własnymi wierszami

Chętnie zjadam ptaki i zwierzęta Za to bardzo rzadko kwiaty I o bliskich staram się pamiętać Ale ciągle mylę daty Pomyśl tylko jak mogło być z nami Ale wiesz, poeci zawsze chodzą Własnymi wierszami Już myślałaś, że tak zawsze będzie, Że się nic nie może zmieni...

Za daleko

Mieszka w tobie wielki chłód, który mrozi serce. We mnie ciągle tli się żar, twego chłodu ciągle pragnie więcej. Chcę cię dotknąć, odsuwasz dłoń., chłód się boi ciepła. Znowu dzień i długa noc. Za daleko znów o krok. Może w taki dzień jak dziś można ws...

Zawsze odchodzą...

Zawsze odchodzą ci, na których nam najbardziej zależy, Zawsze ci, którym nie zdążyliśmy wszystkiego powiedzieć, Nigdy nie wrócą ci, na których najbardziej czekamy, Nikt nam nie odda chwil już raz zmarnowanych. Nigdy nie wrócą ci, na których najbardziej cze...

Zburzenie baru

Mały i żółty jak chińska dżonka Wkrótce zburzą bar Na Stawach Już cumuje nad nim jak krążownik Wielki biurowiec w urzędowych sprawach Wkrótce zburzą ludzi z baru Zburzą ich czapy zuchwałe Nieba runie stary gołębnik I będą poematy przesłuchane Kiedy runie...

Zostań ze mną

pojedź ze mną do Wrocławia przecież wiem jak bardo chcesz nie jest łatwo porozmawiać nie jest łatwo, sama wiesz nawleczemy na sznur rzeki koraliki małych wysp pojedź ze mną do Wrocławia pomyśl tylko ja i Ty nawleczemy na sznur rzeki koraliki małych...

Zostawiam wam to wszystko

Zostawiam wam to wszystko jak się zostawia list Albo jak zbędny bagaż, gdy miejsca nie ma w walizce. Znamy się zbyt długo, mech porósł nasze dni, A jak będzie mi źle, wtedy może napiszę. Zobacz, jak po ulicach w zawody z sobą gna wiatr, Wplata liście we...

Łemkowyna

Dusza moja kamienna i serce z kamienia. I oczy zmrożone granitami szczytów. Zimne echo ulicy odbija kroki I kolana chłodzi posadzka kościoła... I cóż mi powiesz Panienko Przeczysta- jarzębino, Ikono leśna- przydrożna leszczyno? Czegóż mnie nauczysz pod dr...