Mechanicy Szanty

Utwory wykonawcy:

Bitwa

Okręt nasz wpłynął w mgłę i fregaty dwie Popłynęły naszym kursem by nie zgubić się. Potem szkwał wypchnął nas poza mleczny pas I nikt wtedy nie przypuszczał, że fregaty śmierć nam niosą. Ciepła krew poleje się strugami, Wygra ten, kto utrzyma ship. W hu...

Boston

Za rufą Boston odchodzi w dal, Gdy szliśmy w morze wiatr diablo wiał. Dmuchnął w żagle tak, że pochylił maszt. Na gejtawy chłopcy weźmy wszyscy wraz. I wybieraj go! Ciągnij go! Wyrwij brachu! Zerwij go! Nasz kapitan stary pijany wół, Na deku stanął i spojrza...

Brzegi Chile

Gdzie Chile brzeg znowu wiedzie kurs, - Wypij czarę ponad miarę. Płyniemy tam, wiatr nas niesie znów. - Śpiewaj z nami, tańcz fandango. Gdzie Chile brzeg znów nas wiedzie kurs, Dwie hiszpańskie panny będą czekać znów. - Wypij czarę ponad miarę, - Śpiewaj z nam...

Cheerily Man

A Sally Rackett, a-jo! Cheerily man! Pływa jak packet, a-jo! Cheerily man! Utartym szlakiem, a-jo! Cheerily man, o! O-a-jo! Cheerily man! A Flo Fanana, a-jo! Cheerily man! Lubi banana, a-jo! Cheerily man! Lubi go z rana, a-jo! A Susie Skinner, a-jo! Cheerily...

Ciągnij Bracie

Wczoraj jeszcze byłeś w domu, Press gang w nocy tak ci pomógł. Dzisiaj słyszysz wrzask bosmana, Ciągnij liny już od rana. Ciągnij, chociaż mokre plecy. Ciągnij, rany wiatr uleczy. Ciągnij, chociaż przestać pragniesz. Ciągnij bracie, aż nie padniesz. Co dzień...

Cytryniarz

A jeśli chcesz na morze pójść, posłuchaj rady mej. Nie będziesz miał problemów, gdy do Chiefa zgłosisz się. Podpiszesz listę, weźmiesz wór i w galop pójdziesz rad, Bo! Na cytryniarzu nie masz miejsca, jeśliś leń i drab. Więc! Razem chłopcy chwyćmy brasy, żagl...

Denis Land

Słuchajcie mnie żeglarze, co dziś opowiem Wam, O dzielnym marynarzu, co zwał się Denis Land. Czterdzieści lat na morzu, za sterem ciągle stał, Na rozwścieczonym statku, co zwał się Calabar. O! Calabar był piekłem dla wszystkich których znam. Dla Landa był wię...

Dreadnaught

To Dreadnaugtht żeglował z New York'u na wschód. W zachodni Ocean on nurzał swój dziób. Lodowych gór setki na kursie swym miał, Popłyńmy, ech! bracia przez ryk dzikich fal. Deri dam dam dam deri dam. Niedługo w oddali zostanie gdzieś ląd, Żegnajcie dziewczę...

Dziki Włóczęga

Byłem dzikim włóczęgą przez tak wiele dni, Przepuściłem pieniądze na dziwki i gin. Dzisiaj wracam do domu, pełny złota mam trzos I zapomnieć chcę wreszcie jak podły był los. Już nie wrócę na morze, Nigdy więcej o nie. Wreszcie koniec włóczęgi, Na pewno to wie...

Eliza Jane

Do portu przybił statek nasz, W słoneczny dzień. Po długim rejsie sam to znasz, Przyszedł zabawy czas. Na bulwar gdzie dziewczynek moc, Wybrałem się, Tam panna w oko wpadła mi, Miałem apetyt lwi. O! Eliza, Eliza Jane, O! Eliza, Eliza Jane. O! Eliza, Eliza Jan...

Eliza Lee

To najszybszy kliper jaki znam, - A- ho! ej-ho! i nie puść go! Ten "Dziki Kot" ze Swallow Tail Line. - Na nasz stary szlak znowu gdzieś go gna. Razem hej! rig- a jig! i pociągnij w dół, A ho! ej- ho! i nie puść go! Z Elizą Lee na kolanie mym, Na nasz stary sz...

Floryda

Gdzie panny chętne tam piękny kraj, - W dół tam gdzie Floryda. Koguty mają tam niezły raj. - Za to drewno z Georgia Line. Roluj! roluj! O! roluj opłyniesz świat I wszystkie panny już będziesz miał, Za to drewno z Georgia Line. Już nie pamiętam, gdy pierwszy...

Green Horn

Miałem wtedy, ech!, szesnaście te lat, swoją drogą szedłem przez świat, w sercu zawsze tkwiła uparta myśl, by za głosem morza iść. Refren: A więc śpiewam: "Żegnaj Carling Ford i żegnaj nam Green Horn, będę myślał o tobie w dzień i noc, aby kiedyś wrócić tu, a...

Heave away Santiano

Hej, płyńmy z prądem rzeki tam, gdzie Liverpool - Heave away, Santiano! Dokoła Hornu, przez Frisco Bay. - Tam, gdzie strome zbocza Mexico! Ref. :Więc! Heave away i w górę, w dół - Heave away, Santiano! Nie minie rok, powrócimy znów. - Tam, gdzie strome zbo...

Hej, ciągnij Lilly

Słowa: Lech Klupś, Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: Lech Klupś Ref.: Hej, ciągnij Lilly, małą Lilly, Hej, ciągnij Lilly małą za fał! Hej, ciągnij Lilly, małą Lilly, Jakbyś do łóżka wciągnąć ją miał! Hej, ciągnij Lilly, małą Lilly, Hej, ciągnij Lilly małą za...

Liverpool Judies

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Gdy razu pewnego płynąłem pod wiatr, Z Liverpool'u na zachód prowadził nasz szlak. Przybyliśmy po sztormie do przylądka Cork, No, a potem pojawił się znowu New York. Ref.: Razem, roluj, roluj, ej! Roluj go! Jak L...

Lord Franklin

Słowa: Lech Klupś, Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Kończył się rejs, blisko już był dom, Śniłem w hamaku, żem jest daleko stąd. Myślałem, że nie śpię lecz jawa to, Lord Franklin z załogą odszedł do Hillo. Kiedy ukazał się Anglii brzeg, Ujrzałem damę o...

Lowlands Away

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. W marzeniach mam nocy tamtej sen, - Lowlands, w Lowlands tam jest mój dom. W marzeniach mam nocy tamtej sen, - Lowlands away. Z miłością swą wkradła się w ten sen, Jak perły dwie w oczach miała łzy. I przyszła t...

Marco Polo

Nasz "Marco Polo" to dzielny ship, największe fale brał, w Australii będąc, widziałem go, gdy w porcie przy kei stał. I urzekł mnie tak urodą swą, że zaciągnąłem się i powiał wiatr, w dali zniknął ląd, mój dom i Australii brzeg. ref.: "Marco Polo" w królewski...

Mechanicy

Słowa i muzyka: Lech Klupś Było dobrze, było źle, Trochę w knajpie grało się, Na "Kubryku" i na "Famie", Bóg wie gdzie. Cały czas drogi szmat, To już ponad dziesięć lat, Z łezką w oku wciąż wspominam tamten czas. Ref.: Napijmy się kolejny raz, Niech morze za...

Molly Maquires

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: Phil Coulter Tam, gdzie słońca zwykle brak, Gdzie czekał nas śnieg i lód. Tam, gdzie sztorm i gęsta mgła, Gdzie diabeł koił nas do snu. Zawsze śmiało wiodła nas przez świat, Trzymała dzielnie swój kurs. Ref.: Hej! Way,...

Niziny Virginii Lowlands

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. W zatoce Frisco mieszkał człek, a zwał się Larry Marr. W dniach targu pod "Cape Horn" miał to, co żeglarz każdy chciał. I z żoną piękną Mary Ann był znany tu i tam. Śpiewali chłopcy głośno o tym, "że dla nich zaws...

Ośle śniadanie

Słowa: Sławomir Klupś, Henryk ("Szkot") Czekała, Damian Gaweł Muzyka: trad. O! Czy byłeś tam w Quebec, Gdzie harujesz cały dzień? Mogłeś nieraz dostać w łeb. - Żegnaj, stary ośle! Ref.: Łej - hej! Bo nadszedł czas, Stary ośle, stary ośle. Łej - hej! I jeszcz...

Packet Ship

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. "Bounty" to był packet ship, - Pump ship, packet ship. Obrał kurs na Pacyfik. - Południowy Pacyfik. Billy Blight tam Starym był, Szczęście miał, że jeszcze żył. Jak pies warczał dzień i noc, Prawem jego sznur i...

Paddy Lay Back

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała, Damian Gaweł Muzyka: trad. W grudniowy dzień o świcie, wcześnie rano, Gdy forsa moja poszła, Bóg wie gdzie, A w głowie mocno mi szumiało, Do portu szedłem by zaciągnąć się. Ref.: Paddy lay back, hej, pospiesz się, Włóż drelic...

Panieneczka z London Street

Słowa: Sławomir Klupś Muzyka: trad. Szedłem kiedyś w dzień majowy środkiem London Street, Zobaczyłem panieneczkę, w oko wpadła mi. Piękna była jak obrazek, chciałem dziewczę brać, Ale w zamian złoty pierścień musiałem jej dać. Ref.: A Ty się tocz łajbo ma, g...

Pijany żeglarz

Yo-ho Margarita, yo-ho Margarita Yo-ho Margarita, choć całuska dej nom Yo-ho Margarita, yo-ho Margarita Yo-ho Margarita, choć całuska dej nom Z pijanym żeglarzem co zrobimy ? Gdy przyjdzie raniutko Hej jak się zabawimy Gdy przyjdzie raniutko Szpunt wyciągnij...

Piracki bryg

Słowa: Lech Klupś, Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Ref.: Biały szkielet na czarnej banderze, Śmierć piratów tylko ją zabierze. Jak oddamy w dani im ładunek, Życia to dla nas ratunek. Co to za bryg, co goni, hen za nami? Wino i miód przewozi baryłkami....

Powrót

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Dni mijały z wolna, czas wlókł się niczym żółw. Dzień za dniem, bez końca, rozsadzał w czaszce mózg. Ile lat wytrzymać trza jeszcze będzie nam? Hej, ha, nadejdzie czas, gdy wrócę pod swój dach. Ref.: Wrócim...

Pożegnalny ton

Chyba dobrze wiesz już, jaką z dróg Popłyniesz, kiedy serce rośnie Ci nadzieją, Że jeszcze są schowane gdzieś Nieznane lądy, które życie Twe odmienią. Chyba dobrze wiesz już jaką z dróg Wśród fal i białej piany statek Twój popłynie, A jeśli tak, spotkamy się...

Randy Dandy O

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Już gotowi jesteśmy by zdobywać Horn. - Way, hey, roluj go! Zastawiliśmy wszystko w lombardzie na grog. - Tak, jak stary nasz Randy Dandy, o! Ref.: I pociągnij go w górę, i ciągnij go w dół. Way, hey, roluj go! N...

Rejs po Wiśle

Słowa: Lech Klupś, Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: Lech Klupś Był raz wawelski co mieszkał w Krakowie, Widzieli go ludzie, jak wodę pił sobie, Lecz znalazł się szewczyk, Dratewka się zwał, Co smoka wykończyć wnet chciał. I podał zdradziecko mu skórę baranią,...

Roll Alabama

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Kiedy "Alabamy" kil już legł, - Roll, "Alabama", roll! Zaczął ją budować Jonathan Laird. - O! Roll, "Alabama", roll! W dół Mersey spłynęła pewnego dnia, Silny wiatr zachodni w morze ją gnał. Z Fayal do Cherbourg...

Saint Mary

Słowa: Sławomir Klupś, Damian Gaweł, M Oględzki Muzyka: trad. Zabierz mnie swoją łodzią w dal, Aby rzucić sieć przy Saint Mary, Gdzie żeglują dory, wyją rogi w mgłę, Z przyjaciółmi pozwól mi płynąć. Ref.: Rzućmy razem sieć przy "Saint Mary"... Pozwól mi poc...

Sally Rackett

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Mała Sally Rackett, - Pociągnij jej! Pływała jak packet, - Pociągnij jej! Swym utartym szlakiem. - Pociągnij jej! Pociągnij dziś tę małą. - Pociągnij jej! A mała Flo Fanana, Ta co lubi banana I lubi go zawsze z r...

Skowronek o poranku

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Ref.: Skowronek wcześnie rano buduje gniazdo swe I swoim śpiewem budzi słońce, budzi nowy dzień. Do domu wraca Johnny, mężczyzną dziś już jest, Gdy po trzyletnim rejsie wrócił do dziewczyny swej. I radość go rozp...

Stara latarnia

Słowa: Sławomir Klupś Muzyka: trad. Daleko za rufą pozostał mój dom, Na skalistym wybrzeżu, o wiele mil stąd. Zostały marzenia z dziecięcych mych dni I stara latarnia, co wciąż mi się śni. Gdy pierwszy raz w morze trza było mi wyjść, Pamiętam głos matki, jej...

Stara Maui

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Mozolny, twardy i trudny jest Nasz wielorybniczy znój, Lecz nie przestraszy nas sztormów ryk I nie zlęknie groza burz. Dziś powrotnym kursem wracamy już, Rejsu chyba to ostatnie dni I każdy w sercu już chyba ma Pi...

Stare Swansea Town raz jeszcze

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. A nasz Pan dał nam miód, żeby nam osłodzić czas, Ale diabeł zesłał babę, aby ograbiła nas. Popłyniemy znów gdzie Horn, Gdy wydamy forsę swą, o tak! Gdy wydamy forsę swą, o tak, o tak! Ref.: Bo ja kocham tylko Meg...

Stary Malarkey

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Och powiedz, och powiedz, jak zwie się ten ship? - Stary "Malarkey"! Jak zwie się, jak niesie, jak trzyma swój trym? - Stary "Malarkey"! Kto na nim jest Starym, kto lejce dziś ma? Richardson, Richardson wciąż kre...

Stary wrak

Słowa: Sławomir Klupś, Henryk ("Szkot") Czekała, Piotr Ruszkowski Muzyka: trad. Już zakończył życie swe, Oparł dziób o stromy brzeg. Rejsu kres wyznaczył czas i morza gniew. Już pozostał tylko ślad Żagli, które targał wiatr. Nie zawiodą go już więcej n...

Sześć błota stóp

Sześć błota stóp, sześć błota stóp. Uderz w bęben już, bo nadszedł mój czas, wrzućcie mnie do wody, na wieczną wachtę trza tam, gdzie .. Sześć błota stóp, sześć błota stóp, dziewięć sążni wody i sześć błota stóp. Ściągnijcie flagę w dół, uszyjcie worek...

Weldon

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Dziś wracam tam, gdzie Weldon, Weldon, Weldon. Dziś wracam tam, gdzie Weldon. Idę do stoczni Weldon Yard. Ref.: Już został tylko Weldon, Weldon, Weldon. Już został tylko Weldon. Podła robota w Weldon Yard. A gdy...

Weź ją tak jak ja

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała, Damian Gaweł Muzyka: trad. Gdy spotkałem ją na Bowery, - Weź ją tak, jak ja. Na imię miała Mary. - Weź ją tak, jak ja. O, zgrabny biuścik miała, Drogo za to chciała. O, i forsę mą zabrała, O, i wykiwać chciała. Wreszcie żon...

Wielorybie stada

Słowa: Henryk ("Szkot") Czekała Muzyka: trad. Późną nocą, gdzieś pośród fal - Nie ma wielorybich stad. Ostatni płynął już chyba wal. - Czy już skończył się ich czas? Tony gracji i wdzięczny ruch - Czy już na zawsze znikną z mórz? Gdzieś w głębinach, gdzie j...